Friday 21 June 2013

2-KETIBAAN DI AIRPORT KING ABDUL AZIZ JEDDAH-HAJI IFRAD 2012

20/10/12-Kami sampai di airport King Abdul Aziz Jeddah jam 8pm waktu Arab Saudi, bermulalah penantian dan pergerakan yang akan dimaklumkan dari masa kesemasa oleh pihak THTS.
-Menjalani pemeriksaan dokumen  perjalanan oleh pihak Imigresen Arab Saudi
-Menjalani proses pemeriksaan Kastam dan Eksais Arab Saudi.
-Mengutip bagasi di kaunter pengutipan bagasi.
Tempoh menunggu agak lama kerana keadaan di Airport Jeddah terlalu sibuk dengan kebanjiran para jemaah dari seluruh pelusok dunia-memerlukan kesabaran, ketabahan serta ketaqwaan yang tinggi. Akhirnya kami bergerak keluar dan berkumpul di dataran terminal haji yg telah ditetapkan jam 1am-21/10/12 

                 Tiba di Airport Jeddah, menunggu dan berbaris utk sesi 'dokumentasi' haji.
ketibaan jemaah haji dari negara2 lain -terminal airport Jeddah.
keletihan selepas semua dokumentasi selesai....zzzzzz
Sepanjang perjalanan menuju ke lokasi jemaah Malaysia berkumpul, banyak kelihatan petugas2 TH yang menunjuk arah  bersedia untuk membantu serta berkibar megah bendera Malaysia. 
Sementara menunggu ketibaan bas para jemaah disediakan makanan serta buah2 utk mengalas perut dan tak kurang yang telah pun melabuhkan badan melayan keletihan dan kelesuan....maklumlah perjalanan yang panjang memang amat meletihkan.
*Jam 2am menaiki bas utk ke Makkah Al-Mukarramah mengikut no bas yg telah ditetapkan.


No comments:

Post a Comment

THAILAND-KTM KL- HATYAI-SONGKLA

PENGALAMAN BERKERETAPI DARI KL-PADANG BESAR-HATYAI JOURNEY OF LIFE.... LIHAT, RASAI DAN ALAMI... ALHAMDULILLAH...TERIMA KASIH ALLAH ...