Sunday 23 June 2013

4-TIBA HOTEL ROYAL DAR AL-EIMAN DI MAKKAH AL-MUKARRAMAH

21/10/12 Jam 9am-Kami sampai dibilik penginapan yang akan menempatkan kami sepanjang berada di Makkah. Bilik berempat terdiri dari tok dad, tok ayah, En Azmi Atan TV3 dan En Azmi dari UniKL. 2 kenalan baru yang amat peramah dan amat menyenangkan.
Atas nasihat petugas THTS, kami berehat mengumpul kudrat yang ada utk memulakan langkah2 seterusnya dalam melaksanakan ibadah serta kerja2 haji yang bakal kami lalui.
Memaklumkan kepada anak2 ketibaan kami di hotel penginapan Makkah.


komunikasi guna  'i talk and tango' Malaysia Arab Saudi 
teruja melihat masjidil haram dan kebesaran Ilahi

 cafe & lobby Royal Dar Al-Eiman Hotel.

Lobi utama

survey hotel dan  tempat makan
meninjau2 dataran persekitaran Masjidil Haram
Lokasi penginapan lebih kurang 80 meter dari Masjidil Haram, alhamdulillah amat memudahkan kami serta kedua mertuaku untuk berulang alik ke Masjidil Haram, kerana keduanya agak uzur dan sakit2 kaki maklumlah usia semakin lanjut. Tok dad dan tok ayah ditempatkan dibilik 537 manakala  tok mom dan tok mek di Bilik 539 bersebelahan. 
selepas zohor-dibelakang adalah hotel penginapan kami
Dibahagian bawah penginapan kami terdapat supermarket dan deretan kedai2 yg menjual pelbagai barangan terutamanya jubah dan sejadah. Bangunan ini juga dikenali sebagai Al-Safwa Towers.
zohor di Masjidil Haram hari pertama sampai


Selepas solat zohor kami meninjau2 kawasan persekitaran masjidil haram. Dengan perasaan amat teruja dan penuh kesyukuran kami menyusuri bangunan tempat penginapan kami, mencari2 lokasi penting yang perlu diketahui bagi memudahkan pergerakan2 sepanjang berada di Makkah nanti. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. 
Di bangunan Al-Safwa Towers ini juga ditempatkan kaunter Pos Laju, kaunter pengeluaran wang, pusat perubatan jemaah yang sakit, serta restoran Felda D'saji diaras 2 yang terkenal dikalangan para jemaah haji dari Malaysia...serta deretan rangkaian restoran2 yang memudahkan utk makan dan minum para jemaah.  Terus memohon kepada Allah SWT agar perjalanan haji kami dipermudahkan....amin.






No comments:

Post a Comment

THAILAND-KTM KL- HATYAI-SONGKLA

PENGALAMAN BERKERETAPI DARI KL-PADANG BESAR-HATYAI JOURNEY OF LIFE.... LIHAT, RASAI DAN ALAMI... ALHAMDULILLAH...TERIMA KASIH ALLAH ...